GRUPPTRÄNING

Gruppträning

Träning tillsammans är roligare. Alla kan vara med på vår gruppträning oavsettom du är nybörjare eller erfaren. Tillsammans blir vi starkare i hjärta och i pannben.

Vi erbjuder även Boxfys 8 veckor och Grundfys 8 veckor.
Du tränar tillsammans med oss två gånger i veckan under 8 veckor i en fast grupp.

Boxfys 8 veckor: Utmanande träning tillsammans med hjärta och pannben. Med hjälp av boxningsslagserier och styrkeövningar tränar du såväl kondition som styrka. Boxfys 8 veckor är roligt, svettigt och kraftfullt!

Grundfys 8 veckor: Grundläggande träning tillsammans med hjärta och pannben. Med hjälp av funktionella övningar får du prova på olika typer av träningspass med styrka och kondition. Grundfyspassen fokuserar på teknik och att ge dig de bästa förutsättningarna för fortsatt träning. Träningen genomförs i mindre grupp, personlig gruppträning, där var och en ges möjlighet att utvecklas och utmanas.

Boxfys/Grundfys + kostrådgivning 8 veckor: Under tiden som du tränar tillsammans med oss på Boxfys/Grundfys år du även kostrådgivning. Kostrådgivningen utgår från dig, dina behov, matvanor och livsstil. Grundfys och kostrådgivningen i kombination ger dig ett helhetsperspektiv på din hälsa och hjälper dig att få: ★ Mer energi ★ Piggare hjärta och hjärna ★ Bättre ork på träningen ★ Förändrade kost- och träningsvanor

8 veckor startar kontinuerligt under året, för mer information kontakta oss.

 
 

Vilket pass passar dig?

Alla pass * är uppbyggda med uppvärmning – träning – nedvarvning – rörlighet/stretch
*ej Harmonifys och Pilatesfys

boxfys
45

Träning i intervaller för hela kroppen med fokus på övningar från boxning

FREDAGSFYS
45

Träning i intervaller för hela kroppenPå fredagsfysen kan allt hända!

dansfys
45

Kondition tränas med hjälp av stegkombinationer till härlig musik

Gummibandsfys
60

Träning i intervaller med fokus på styrka och rörlighet

Harmonifys
45

Träning till lugn musik med fokus på rörlighet, balans och styrka (i framför allt kroppens kärna). Passet avslutas med avslappning

indoorfys
30

Träning till musik i en varierad terräng av backar, raksträckor och farthinder

intervallfys
45

Träning i intervaller för hela kroppen

landosfys
60

Passet med tre pass och två instruktörer i ett pass!
Träning i intervaller för hela kroppen

lunchfys
45

Lunchfys varieras och kan innebära till exempel boxfys eller intervallfys
Träning i intervaller för hela kroppen

kärnfys
45/60

Träning i intervaller för kärnan av kroppen

Pilatesfys
45

Träning som stabiliserar upp kring leder och kotpelare (ryggraden) samt stärker den inre muskulaturen och kärnan. Träning med fokus, precision och kontroll

mixfys
45

Träning till musik i en varierad terräng av backar, raksträckor och farthinder samt
Träning i intervaller för kärnan av kroppen

mixfys
60

Träning till musik i en varierad terräng av backar, raksträckor och farthinder på crosstrainer samt
Träning till musik i intervaller för hela kroppen

sandbagsfys
60

Träning i intervaller med hjälp av sandbag 

styrkefys
60

Träning i intervaller med fokus på styrka och med hjälp av till exempel viktskivor och kettlebells

stepfys
45

Träning i form av stegkombinationer på och runt stepbräda samt
Styrka för framför allt överkropp och bål

utomhusfys
60

Träning i intervaller för både kondition och styrka med hjälp av till exempel viktskivor och slägga.
Passet genomförs utomhus (OBS! ej vid åska)

SENIOR - VAD BETYDER DET?

Senior betyder att passet byggs med något lägre intensitet och något längre pauser mellan övningarna. 

I seniorpassen finns även alltid övningar som fokuserar på balans och koordination utifrån vardagsrörelser, som är extra viktigt att träna ju äldre vi blir. 

MEN alla kan vara med på seniorpass och anpassa träningen efter vad just du vill ha ut av passet.